El Shaddai: Ascension of the Metatron, eredetileg 2011-ben megjelent, egyedi akció-kaland harmadik személyű nézettel, mély művészi világábrázolással, kiváló esztétikával és izgalmas csatákkal. Tapasztalja meg a 2D-szerű platformos akció és a színes 3D világ hihetetlen kombinációját egy kivételes környezetben.
Folyamatosan változó végtelen vizuális élmény. Az El Shaddai művészi környezetének célja, hogy egy vászonszerű világot biztosítson, amely organikusan változik, amíg előrehalad a kalandjában. A világ folyamatosan változik a legkreatívabb és legújszerűbb módokon, néha nosztalgikusan.
Könnyen játszható, nehezen elsajátítható. Csak négy gomb áll rendelkezésére: ugrás, támadás, védelem és fegyverlopás. Ez az egyszerű előrehaladás módja azonban mélyebb, mint ahogy azt az ember várná. A játék elsajátításához nincs szükség útmutatókra vagy végigjátszásokra, de ha valaki kész mélyebben belemerülni a mechanikába, a játék mély, pontos és jutalmazó akcióélményt kínál, amely az időzítésen alapul. Az El Shaddai játék mottója mindig az volt, hogy „könnyű legyen, de mély”. Számos játékmechanizmust, mint például a támadási és védekezési rendszert, gondosan úgy tervezték meg, hogy a legjobb játékélményt nyújtsa.
A játék elnyerte a „Future Game of the Show” díjat a Tokyo Game Show 2010 kiállításon, és a forgatókönyv arany említést kapott a 2010-es Internet Buzzword Awards-on is. Az egyedi esztétika, a koncepció egyedisége és az az érzés, hogy a játék megelőzte korát (2011), széles körben vitatott volt a nemzetközi médiában.