A Fire Emblem az Intelligent Systems és a Nintendo régóta futó japán, fordulóalapú stratégiai franchise-a. A Nintendo 3DS konzolok tulajdonosai idén egy új részt kapnak, amely öt év után először követi végig az el nem mesélt történetet.
Történet és karakterek
Az új Fire Emblem történetének témája két karakter összecsapása, amelyek közül az egyiket te magad tervezheted majd meg. Persze nem szó szerint, de a testreszabás lehetőségei szokatlanul széleskörűek lesznek, és nemcsak a karakter megjelenését, hanem tulajdonságait és képességeit is befolyásolhatod majd. Az egyetlen dolog, ami nem lesz megváltoztatható, az az, hogy a karaktered a sárkány szimbólumot viseli majd a testén.
A játék története azzal kezdődik, hogy találkozol Krommal, Iris királyságának jelenlegi hercegével, aki egy, a tiéddel azonos szimbólumot visel. A két dísztárgy közelsége olyan erőt vált ki, amely felébreszt egy sárkánypárt mély álmából, akik most felbőszültek, és az egész kontinenst el akarják pusztítani. És ez még csak a bajok kezdete.
Játékmenet
Egy gigantikus ellenséggel és sok más problémával szembesülve csatlakozol Kromhoz és csapatához, hogy elhárítsák a veszélyt és helyreállítsák a rendet.
A célodtól több fejezetnyi küldetés választ el, amelyekben a cselekményt bemutató animált bevezető után a játék négyzetekre osztott térképén találod magad. Minden egyes négyzet egy-egy lépést jelent, amit egy fordulóban megtehetsz az egységeddel.
Röviden, ez egy körökre osztott stratégia, ahol felváltva játszol az ellenfeleddel, és annyi időd van, amennyire szükséged van a lépéseidhez. Ha ellenséggel találkozol, jeges nyugalommal kiválaszthatod, hogy milyen fegyverrel akarod megtámadni őket, majd a játék átvált egy másik módba, ahol vidám animációkat nézhetsz a párbajról.
A pályák és a küldetések hagyományos minőségűek. Aki nem hiszi, kipróbálhatja a sorozat korábbi részeinek bármelyikét, vagy az Advance Wars sorozat (Gameboy Advance-ra és Nintendo DS-re), illetve a konzolos Battalion Wars (Nintendo GameCube-ra és Wii-re) bármelyikét.
Újdonságok a sorozatban
Az új Fire Emblemben először lesz egy speciális, alacsonyabb nehézségű mód az új játékosok számára. Casual Mode-nak hívják, és a fő változása a normál nehézséghez képest az, hogy az elhunyt karakterek a következő küldetésben élő vagy játszható karakterként jelennek meg újra. A normál módban a halottak örökre halottak maradnak.
A sorozatban először lesz lehetőség kooperatív többjátékos módban játszani, és a Nintendo 3DS konzol népszerű funkciói, a StreetPass és a SpotPass is támogatottak lesznek.
A cím legnagyobb újdonsága azonban a letölthető, röviden DLC-nek nevezett kiegészítő tartalmak megvásárlásának lehetősége. Azok, akik nem tudnak betelni a játék gazdag története által kínált küldetésekkel, továbbiakat tölthetnek majd le, hogy játékélményüket kibővítsék. További karakterek is elérhetőek lesznek. Azoknak azonban, akiket nem érdekelnek a kiegészítő tartalmak, nem kell aggódniuk. A kiegészítő tartalom bónusz, és nem szükséges az eredetileg tervezett történet befejezéséhez.
Audiovizuális zakó
A Fire Emblem minden eddiginél jobban fog kinézni a Nintendo 3DS-en! A háromdimenziós grafika a sztereoszkópikus 3D-s megjelenítés támogatásával csak a kezdet. Emellett a cím igazán vidám vágóképekkel érkezik, képregényes cel-shading stílusban, sötétebb színpalettával és manga stílusú karakterekkel, amelyeket Yusuke Kozaki rajzolt. Többek között a No More Heroes (Wii-re készült) mindkét epizódjának dizájnját is ő készítette.