GYIK – Gyakran ismételt kérdések

Webáruházunk működésével kapcsolatos kérdéseire a leggyorsabb módszer, ha az itt felsoroltak közt megtalálja rá a választ, függetlenül az ügyfélszolgálati óráktól. Ha kérdését, problémáját nem találja a felsorolásban, kérjük olvassa el az "Egyéb kérdések" részt.

Általános kérdések

Szállítási határidő – Raktárkészleten van az áru? Mikor tudják kiszállítani?

A raktárkészletünkről a webáruházunkban mindig naprakész információkat adunk meg, tehát az általunk közölt információk megegyeznek a raktárunkban található árukészlettel; esetenként a beszállító árukészletével, amit így is tüntetünk fel „raktáron a beszállítónál”. A raktárkészleten található termékekre 14:00 óráig beérkező megrendeléseket még aznap továbbítjuk a futárszolgálatnak. A futárszolgálat 2 munkanapon belül kézbesíti a csomagot.
Néhány termékünk a beszállítónál rendelhető meg. Az ilyen esetekben a termék beszerzése több napot vesz igénybe. Erről az adott termék mellett találhat információkat.  Régebbi vagy már nem elérhető termékek esetében a beszerzés ideje legalább 14 munkanap. Vannak azonban olyan esetek is, hogy már nem tudjuk teljesíteni a megrendelést. Erről természetesen informáljuk a vevőt, és más alternatívát kínálunk fel neki.

Elküldtem a megrendelésem, de nem kaptam visszaigazoló e-mailt, vagy SMS-t...

Nagyon gyakran megesik, hogy az ügyfelünk rosszul adja meg az e-mail címet (pl. gmail.hu). A másik leggyakoribb probléma, amivel találkozunk, hogy az ügyfél e-mail fiókja megtelik és már nem lehet levelet kézbesíteni neki. Amennyiben biztos benne, hogy helyesen adta meg e-mail címet, kérjük ellenőrizze még SPAM mappáját (gmail esetében még a Promóciók mappát). Gyakran landolnak ugyanis ezeken a helyeken az általunk küldött levelek.
Ha pedig ezután sem találja az általunk küldött e-mailt, ne habozzon kapcsolatba lépni velünk. Örömmel elküldjük a visszaigazoló e-mailt, hogy megrendelésével kapcsolatban teljes dokumentációval rendelkezzen.

Több terméket rendeltem egyszerre, de különböző kézbesítési időponttal. Mikor kapom meg a termékeket?

Alap értelmezés szerint egyszerre küldünk ki minden megrendelést, amikor az összes megrendelt terméket összegyűjtöttük. A kézbesítés ideje, tehát attól az időpontól függ, mikor tudjuk az utolsó terméket is beszerezni. A megrendelés leadásának pillanatában az összes termék melyet megjelölt, lefoglalásra kerül, így nem történhet meg az, hogy másnak küldjük el az Ön által megrendelt terméket. Amennyiben szeretné, hogy megrendelését több csomagban kézbesítsük, úgy az összes csomag esetén meg kell fizetnie a szállítási költséget.

Amikor egy olyan játékot rendelek meg ami „előrendelhető” felirattal rendelkezik, megkapom már a hivatalos kiadás napján?

Az előrendelések a hivatalos kiadás előtt érkeznek meg raktárunkba, tehát az előrendelésben megrendelt játék Önnél lesz a kiadás napján, vagy legkésőbb az azt követő napon. Nem kell tehát attól tartania, hogy a megrendelt játékkal később tud elkezdeni játszani, mintha azt normál üzletben venné meg. Ezen felül előrendelés esetén, tudunk kalkulálni a megrendelt termékszámmal, és így biztos nem marad le róla.

Miért változnak olyan gyakran a webáruház árai?

Annak érdekében, hogy az árakat a lehető legalacsonyabban tartsuk, több szempontot kell figyelembe vennünk- pl. a beszállítótól beérkező áru mennyiségét, azt, hogy a raktárkészletünk utolsó darabjáról van e szó adott termékcsoporton belül, illetve a beszállító árváltozásait, vagy a valutaárfolyam változásait. Ezért azt javasoljuk, hogy ne habozzon, és adja le megrendelését a lehető leghamarabb. Természetesen az Ön által megrendelt árut, a megrendelés pillanatában feltüntet áron kézbesítjük ki Önnek, még akkor is, ha időközben áremelés történ az adott termék esetében.

Olyan játékot rendeltem meg, amelynél ott volt a raktáron felirat, de a megrendelés leadása után az a felirat jelent meg, hogy „nincs raktáron” ...

Nem kell aggódnia - ha az utolsó darabot rendelte meg, a rendszer automatikusan fenntartja azt az Ön megrendelése teljesitésére, így nem tudjuk ugyanazt az utolsó darabot más ügyfélnek felajánlani. Amennyiben mégis úgy dönt, hogy törli megrendelését, a termék újra elérhető lesz mások számára.  

Kifizettem a megrendelés ellenértékét. Mikor kerül az összeg jóváírásra, és mikor kézbesítik ki a megrendelést?

A beérkezett kifizetéseket naponta többször ellenőrizzük, tehát a jóváírási idő valóban minimális, és megegyezik a bankok közötti pénzátutalás törvényes határidejével, amely legfeljebb egy munkanap. Megtörténhet az az eset, hogy megrendelését csütörtökön adja le, az Ön bankja pénteken küldi tovább az utalást, amit a mi bankunk hétfőn ír jóvá a bankszámlánkra. Hosszabb késlekedés nem fordulhat elő. Amennyiben nem küldtünk Önnek visszaigazoló e-mailt a befizetés beérkezéséről, kérjük ellenőrizze, hogy nem adott-e meg helytelen összeget a kifizetés során, illetve azt is, hogy a referencia számot (variabilny simbol) helyesen adta -e meg (más, mint a megrendelés száma). Kérjük ilyen probléma esetén lépjen velünk kapcsolatba, a befizetés egyeztetése céljából.

Lehetőség van Önöknél nagykereskedelmi együttműködésre, illetve nagyobb mértékű kedvezményt is biztosítanak?

A nagykereskedelmi együttműködésre sajnos nincs lehetőség, viszont nagyobb mennyiségű megrendelés esetén biztosítunk kedvezményt- ilyen esetekben kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot a [email protected]i-svet.cz

ÁFA köteles vállalkozó vagyok, mi a teendőm?

Elég a megrendelése során megadnia vállalkozása adatait, melyekkel azonosítja magát az adóhivatalnál, pl. a nemzetközi adószáma (IČ DPH). A megrendelés teljesítésének időpontjában az adószámnak érvényesnek és ellenőrizhetőnek kell lennie a VIES fizető fél nyilvántartásában. Sikeres eredmény esetén az ÁFA automatikusan levonásra kerül a megrendelés árából, amely a következő számlán fog szerepelni.
Amennyiben a megrendelés visszaigazolásában nem került feltüntetésre a levont ÁFA, vagy nem kap csökkentett összegű számlát, úgy kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot.

Termékekkel kapcsolatos kérdések

Elérhető Önöknél magyar nyelvű játékkonzol is? Cseh nyelvű menüvel rendelkeznek?

Sajnos az Xbox felülete nem cseh nyelvű. A PlayStation 4 esetében a konzolmenü interfésze magyar nyelven jelenik meg, de ez nem befolyásolja azokat a játékokat, amelyek továbbra is túlnyomó részben angolul készülnek.  Egyes játékok magyar feliratokat tartalmaznak – ez az adott játéknál feltüntetésre kerül.

Melyik régebbi XBOX 360 játék működik az újabb verziójú XBOX One-on?

A játékok listája folyamatosan bővül, és nem áll módunkban az összeset részleteiben ismernünk. A kompatibilis játékok teljes listáját itt találhatja meg.

A PlayStation 3-hoz tartozó játékok működnek a PlayStation 4-en is?

Sajnos a Playstation 3 játékait nem lehet a Playstation 4 konzolján elindítani. Tehát, ha régebbi játékokat is szeretne játszani, mindkét konzollal rendelkeznie kell. Nem kell azonban aggódnia, némelyik játékot újra konfigurálták Playstation 4 konzolra is.

Mely játékokat játszhatjuk többen egy konzolon?

Sajnos a konzolok esetében a két fős játékok választéka bosszantóan alacsony. Ami a PS4 és az Xbox One konzolokat illeti a klasszikus sport játékokból válogathatunk, mint pl. NHL, FIFA stb. Továbbá csapatban játszhatóak még a Diablo 3, Resident Evil 5 és 6 HD, illetve a Call of Duty zombie módban, vagy a Guitar hero zenei játéka.

Használhatom a konzol joystickjét számítógépes játékokhoz is?

Igen a konzolokhoz tartozó joystickek csatlakoztathatók számítógéphez is.  Az Xbox joystickje számitógépre történő csatlakoztatás után azonnal működik. Átalakítót is tartunk raktárkészleten a vezetéknélküli joystickok csatlakoztatáshoz. A Playstation esetében már kicsit bonyolultabb a helyzet, speciális vezetékkel vagy Bluetooth-tal kapcsolhatja joystickjét számítógépéhez. Azonban minden esetben fel kell telepíteni a segédszoftvert a számitógépre a 100%-os működésért. 

Francba, nem működik

A játék hibaüzenetet jelenít meg, hibás kód vagy aktivációs kulcs...

Amennyiben ilyen hibaüzenetet kap, kérjük először ellenőrizze a bevitt kód helyességét. Sokszor fordul elő, hogy a ”0” szám helyett nagy O betűt gépelünk. Amennyiben teljesen biztos benne, hogy jól gépelte be a játék kódját, kérjük először a játék forgalmazójával vegye fel a kapcsolatot (STEAM, ORIGIN, UPLAY) - csak az ő hivatalos véleményük után tudjuk megtenni a magunk lépéseit az ügyben. Némelyik PC-játék NO BOX kulcsot tartalmaz, amelyet aktiválni kell a www.nobox.cz webhelyen. Igy közvetlenül a Steam számára generálódik a kód.

Konzolhoz tartozó játék, amely magyar nyelven, és felirattal hirdettek, teljesen angolul van...

Az ilyen esetekben sajnos a beszállítónál történt hiba, mivel rossz nyelvi verziót küldött részünkre. A nagy számú megrendelések kezelése mellett sajnos mi sem vettük észre. Kérjük küldje vissza nekünk a játékot, és kicseréljük egy jó változatra, vagy visszaadjuk a termék vételárát + a postaköltséget. Kérjük ne felejtse el feltüntetni, hogy termékcseréről van szó.

A számítógéphez készült játékot nem lehet elindítani, vagy hibát jelez…

Az esetek 99% -ban a PC meghibásodásáról, vagy annak beállításairól van szó. Győződjön meg róla, hogy aktuális illesztőprogramokat telepített -e a gépére. Előfordul az is, hogy az ügyfél alábecsüli a játék követelményeit, és a számítógépe nem tudja kezelni a játékot. Ilyen esetekben még a vásárlás előtt érdemes meggyőződni róla, hogy a PC-je megfelel -e a játék minimum követelményeinek. Amennyiben nem biztos benne, vegye fel velünk a kapcsolatot, és mi tanácsot adunk Önnek.

Vettem a játékhoz egy voucher-t vagy kódot, de nincs hozzá telepítő lemezem- honnan tudom telepíteni?

Ahogy az a nevéből is kiderül, egy voucher-ről van szó, azaz aktiváló kódról. A kódokat a platformtól és a kiadótól függően különféle módon lehet aktiválni. A számítógépes játékokat a Steam, az Origin vagy az Uplay segítségével lehet aktiválni. A konzoljátékok közvetlenül a konzolon aktiválódnak. PS4 esetén csak kapcsolja be a PS áruházat, és írja be a kulcsot a " kód beolvasása" mezőbe. Ha ez egy Xbox játék, akkor hasonló módon aktiválható a Microsoft Market place vagy a https://redeem.microsoft.com webhelyen. Természetesen a játék letöltéséhez csatlakoznia kell az internethez.

Akadozik a játék, illetve abszolút nem lehet beolvasni, pedig a legutóbb még működött…

Ha ezt a problémát észleli a konzolnál, az valószínűleg mechanikai meghibásodást jelent, vagy a lézer meghibásodását.  Amennyiben még érvényes garanciával rendelkezik a készülékre, kérjük vegye fel a készülék gyártójával a kapcsolatot. Amennyiben számítógépes játékról van szó, próbálja meg a grafikai kártya programját frissíteni, esetleg a játékban alacsonyabbra állítani a játék beállítási értékeit.  Valószínűleg egy hibás hardver vagy hiányzó frissítés felelős a problémáért.

Nem tudom a joystickot konfigurálni a konzollal…

Playstation konzolok esetében a joystick-hoz tartozó vezetéket dugja a készülékbe, majd nyomja meg a PS kapcsolót a joystick közepén. A joystick felvillan majd egy idő után elkezd folyamatosan világítani a kontrollámpa. Ez azt jelenti, hogy már használatra készen áll.
Xbox esetében nem lesz szüksége vezetékre.  Elegendő csak a konfigurációs gombokat megnyomnia (az egyik a joystick-on a konzolon található). Megfelelő használati utasítások Xbox 360  és Xbox One készülékekhez.

Reklamáció és visszáru

Küldjem vissza a terméket 14 napon belül, vagy reklamáljam meg? Mi a különbség?

Visszáruként azokat a termékeket lehet visszaküldeni, melyek valamilyen szempontból nem feleltek meg az Ön elvárásainak pl. ajándékba szánta, de nem tetszik. Semmiképpen nem lehet szó hibás termékről. Adathordozókat, amelyek szoftvert, zenét vagy filmeket tartalmaznak, továbbá a játékokat csak akkor lehet 14 napon belül visszaküldeni, ha azokat nem csomagolták ki az eredeti védőfóliából (a hatályos törvények értelmében).  Ha a visszáru (ami nem játék, hanem más termék) használat jeleit mutatja, vagy sérült a védőcsomagolása, jogunkban áll az állapotának visszaállítására fordítandó összeget (újratelepítés, polírozás, újracsomagolás) megkövetelni a vásárlótól. A visszaküldött termékkel együtt, kérjük küldje el az előzetesen kitöltött „nyilatkozat szerződéstől való elállási jog gyakorlásához” nevű formanyomtatványt. A fenti követelmények teljesítése esetén, nemcsak a termék vételárát küldjük vissza Önnek, hanem a postaköltségét is megtérítjük az általunk kínált legolcsóbb szállítóeszköz árának összegében.  A beérkezéstől számított 14 nap áll rendelkezésünkre a pénz visszafizetésére, de rendszerint 5 napon belül teljesítjük a visszafizetést.  
Ha a megrendelt termék nem működik, vagy meghibásodik (pl. szállítás közben, nem szakszerű telepités, vagy túlzott erőbevitel miatt), akkor reklamációról beszélünk, amire más szabályok és határidők vonatkoznak.  Új termék esetén a hatályos jogszabályok értelmében a vásárlástól számított 2 évig nyújtható be reklamáció. A használt termékeknél ez a határidő a termék leírásban szerepel. Reklamáció benyújtásához nem kell elküldenie a vásárlást igazoló számlát, vagy a garancia jegyet- elég a megrendelés számát vagy a számlán szereplő számot megadnia. A reklamáció kezelésére 30 nap áll rendelkezésünkre. Ezután vagy megjavíttatjuk, vagy kicseréljük a hibás terméket, esetleg visszaadjuk annak vételárát.
Felhívjuk figyelmét, hogy a legtöbb játékkal kapcsolatos reklamációt elutasítjuk, mivel azok hibás működését általában egy eszköz - egy konzol vagy egy számítógép okozza (alacsony lemezkapacitás, helytelen konfiguráció, nem kompatibilis rendszer stb.), és elvben nem jelenti a játék hibáját.

Mit kell tennem a termék visszaküldésekor, hogy elkerüljem a hosszan tartó ügyintézést?

Gyakran megtörténik, hogy a vásárló minden információ nélkül küld vissza egy -egy terméket. Kérjük tehát, amennyiben visszaküld egy terméket, tüntesse fel, hogy a 14 napon belüli szerződéstől való elállás, vagy reklamáció (meghibásodás megjelölése) miatt küldi vissza azt.  
A 14 napon belül történő szerződéstől való elállás esetén, kérjük töltse ki a megfelelő dokumentumot, e dokumentum hiányában nem vagyunk kötelesek elfogadni kérelmét. Az összes ilyen jellegű kérdés megválaszolásával töltött idő meghosszabbítja az ügyintézést.

A megrendelésem rendben megérkezett, de rájöttem, hogy nem lesz jó ajándéknak-mit tehetek?

Először is kérjük, hogy a terméket ne csomagolja ki az eredeti csomagolásból, mert így mindkét fél számára bonyolódik a helyzet (ezzel elveszti az ingyenes visszajuttatáshoz való jogát). A játékokra ez különösen érvényes, mivel a hatályos törvények előírják, hogy az ilyen játékot nem lehet visszavenni. 
Elég csak visszaküldenie azt a terméket amelyiket nem akar megtartani, megadni azt a bankszámlaszámot, ahova szeretné, ha visszautalnánk a vételárat.

Vissza lehet 14 napon belül küldeni úgy a terméket, hogy az eredeti csomagolása el lett távolítva?

A törvény szerint a kicsomagolt játékot visszaadni nem lehet. Azonban, ha már kicsomagolta a terméket lehetőséget kínálunk a játék visszavásárlására, de csökkentett áron, mivel már nem tudjuk új játékként újra eladni azt. A kivásárlási árat szintén jelentősen befolyásolja az új játék aktuális piaci ára, valamint a lemez, a doboz és a használati utasítás állapota. Ha ezt a megoldást választaná, kérjük először vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy megbecsüljük a visszavásárlás árát, hogy elkerüljük a felesleges félreértéseket és a szükségtelen postaköltséget.

A megrendelt termék sérülten érkezett, mit tegyek?

Amennyiben első ránézésre jelentős kárt tapasztal a csomag borításán, azt javasoljuk, hogy egyáltalán ne vegye át a szállítmányt, és tájékoztasson minket erről a tényről. Ha mégis átveszi a csomagot, kérjük készítsen róla képet mielőtt kicsomagolja, majd csomagolja ki és ellenőrizze a termék állapotát is. Ha a megrendelt termék is sérült, fényképezze le azt is és küldje el nekünk az összes képet e-mailben.  Ezt követően küldje el részünkre a megsérült terméket, mi panaszt teszünk a szállítónál, és ha van a készletünkben a termékből, elküldünk Önnek egy másik darabot a sérült helyett.

A játék, amit megkaptam nem rendelkezik magyar/ angol nyelvű borítóval…

Néhány esetben a beszállító más nyelvű borítóval, használati utasítással küldi a játékokat. Ez azonban a játékra nincs hatással, amely vagy magyarul, vagy angolul jelenik meg (a weboldalon feltüntetett nyelven). Tehát nyugodtan kicsomagolhatja a játékot és feltelepítheti azt.  Amennyiben az idegen nyelvű borító mégsem felel meg Önnek, úgy ne csomagolja ki a játékot, hanem küldje vissza nekünk 14 napon belül. Ezt megelőzően azonban kérjük ellenőrizze, hogy nincs -e feltüntetve weboldalunkon a termék mellett, hogy nem szokványos csomagolásban küldjük- gyakran az ügyfél figyelmetlensége miatt keletkeznek félreértések.   

Megérkezett a csomagom, de más termék volt a csomagban, mint amit megrendeltem…

Ebben az esetben először is fogadja bocsánatkérésünket, ritkán, de előfordul nálunk is hiba. A probléma megoldásának leggyorsabb módja az, ha a hibás terméket a lehető leghamarabb postai úton elküldi részünkre, csatoltan megírja a termék visszaküldésének okát, és a megrendelés számát. Ezt követően írja meg e-mailben a postaköltség összegét, és azt a bankszámlaszámot amire visszautalhatjuk az Ön által kifizetett szállítási díjat. A termék beérkezése után, átutaljuk a postaköltséget, valamint elküldjük Önnek a megfelelő terméket és egy meglepetés ajándékot.

Megérkezett a csomagom, de nem találom se a számlát, se a garancia jegyet…

A számlákat elektronikus formában küldjük el a megrendelés visszaigazolása alkalmával a megrendelő e-mail címére. A számla bizonyító dokumentumként is szolgál a garanciális esetekben-garancia jegyet nem bocsájtunk ki, és nincs is rá szükség. Ezzel a módszerrel évente egy fát megmentünk a kivágástól.

A megrendelt joystick és más tartozékok eredeti csomagolás nélkül érkeztek meg…

Először kérjük ellenőrizze, hogy ez az információ nem szerepel-e a termékleírásban (cserecsomagolás, egyéb csomagolás stb.). Ez a helyzet sokszor pontosan az ügyfél figyelmetlensége miatt merül fel. Néhány régebbi termék eredeti csomagolását, amelyet már nem gyártanak, lehetettlen biztosítani, tehát ezekben az esetekben kénytelenek vagyunk ezeket a termékeket eredeti csomagolás nélkül küldeni - ilyenkor általában műanyag csomagolásban küldjük el őket

Egyéb kérdések

Ha bármilyen egyéb kérdése van, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot e-mailben az [email protected] e-mail címen, vagy telefonon a +367 05 96 0555 telefonszámon.
 

Talált kategóriák


Talált termékek