A Metal Gear Rising, alcíme Revengeance, a nyolcadik játék a Metal Gear Chronicles sorozatban. A játékot a Kojima Productions fejleszti, amely elhagyja a "Tactical Spy Action" szlogent, és új utat kovácsol a "Lightning Action" mottóval.
A gyors nindzsa, Raiden, akit már a sorozat korábbi játékaiban is láthattunk, visszatér a főszerepbe. És a fürge Raidennek köszönhető, hogy a széttagoltak a lopakodós-vadászós akció műfajban mulasztanak.
A történet a nem túl távoli jövőben játszódik, és bár az egész sorozat a háború és az akció témakörében játszódik, a mély gondolat valójában pacifista. A fejlesztők eléggé reflektálnak például a japán filozófiára vagy Friedrich Nietzschére. A játék a háború hiábavalóságára, a nukleáris elrettentés értelmetlenségére, általában a nukleáris fegyverek veszélyeire, a háború pszichológiai következményeire a gyerekekre és felnőttekre, a géntechnológia veszélyeire, és legfőképpen arra a gondolatra igyekszik rávilágítani, hogy az ellenség csak relatív értelemben ellenség.
A játék során Raiden maga is megpróbálja befejezni a már megkezdett átalakulását. Vagyis, hogy emberi részét mechanikussá alakítsa át, és a végső gyilkos fegyverré váljon. Emellett Shigenobu Matsuyama producer szerint a játék során végig foglalkoznunk kell majd Raiden gyerekkatonai múltjával, illetve általában az emberi mivoltával.