A Reus egy stratĂ©giai játĂ©k, amelyben a játĂ©kos a nĂ©gy lehetsĂ©ges isten egyikĂ©nek szerepĂ©t veszi át, Ă©s ezen keresztĂĽl irányĂtja a termĂ©szet erĹ‘it. Az istenek Ăłriások alakját öltik magukra, akik Ă©letet teremtenek, irányĂtják az idĹ‘járást vagy genetikai manipuláciĂłt vĂ©geznek. Az Ăłriások Ăłceánokat Ă©s hegyeket, növĂ©nyeket Ă©s állatokat hozhatnak lĂ©tre, árvizeket Ă©s viharokat okozhatnak. Az egyetlen dolog, amit nem tudnak irányĂtani, az az emberek kĂ©pessĂ©gei Ă©s akarata. Az embereket saját akaratuk Ă©s Ă©rzelmeik irányĂtják. Az istenek kötelesek fenntartani az egyensĂşlyt Ă©s a harmĂłniát a termĂ©szet Ă©s az emberi cselekedetek között, hogy a termĂ©szet ne kerekedjen felĂĽl az emberen, Ă©s az emberek ne pusztĂtsák el az Ĺ‘ket körĂĽlvevĹ‘ környezetet.
A Reus az Abbey Games elsĹ‘ olyan nagyszabásĂş játĂ©ka, amelyben művĂ©szien megjelenĂtett 2D-s felĂĽlettel dolgoznak, Ă©s az isten szerepĂ©nek lehetĹ‘sĂ©ge szinte korlátlan hatalmat ad a játĂ©kos kezĂ©be a termĂ©szet Ă©s az emberek felett. A környezet terraformálása Ă©s az emberisĂ©g tetteiĂ©rt valĂł jutalmazásának vagy bĂĽntetĂ©sĂ©nek lehetĹ‘sĂ©ge, valamint egy összetett fejlesztĹ‘rendszer rengeteg játĂ©klehetĹ‘sĂ©get kĂnál. Az Ă©lmĂ©nyt dinamikus hangeffektek Ă©s eredeti hangsáv fokozza.