Into the Fray egy felülnézetes akciójáték. A hangsúly a gyors, véres harcon van, kielégítő visszajelzéssel és reaktív környezettel; mindez egy sötét, Lovecraft-szerű történet keretében, amely polgárháborúkról szól.
A történet 1899-ben játszódik, egy alternatív történelmű Portland szigetén, Anglia déli partjainál. A birodalom egyik lovagját, Hit-et irányítva indulunk a szigetre, hogy kivizsgáljuk a királyi család eltűnéséről és a Washington fiai nevű lázadó frakció jelenlétéről szóló híreket. Hamarosan köd ereszkedik le, és önmagunkat és a sziget lakóit kell megvédenünk az esetleges lázadóktól, akik alkut kötöttek a kozmikus entitásokkal.
-
Into the Fray a Usurper és a Shrouded in Sanity folytatása, mivel a Skautfold sorozat része. Az előző játékok ismerete nem szükséges a játék élvezetéhez.
-
A Into the Fray egy áttekintő térkép köré épül; itt választhatunk egy sor küldetés közül, amelyeket a történet során teljesítünk. Ezen küldetések során bebarangoljuk a sziget utcáit, elárasztott barlangrendszereket, és még titkos földalatti alagutak hálózatait is.
-
De semmi sem az, aminek látszik; az utcákat holttestek borítják és rettenetes entitások lepik el, míg az alagutak hálózatai számos rituálne helyszínéül szolgálnak, amelyek célja a Köd befolyásának növelése... és könyörtelen kutatásaink során, hogy megállítsuk a pusztítást, szembesülünk majd a sziget legmélyebb sötét titkaival.
-
A munkához szükséges eszközök közé tartozik egy pusztító, csúcstechnológiás lőfegyverekből álló arzenál; kézi ágyúktól a háromcsövű sörétes puskákig, valamint magának a nagy Nikolának a fegyverprototípusai. Ezek a fegyverek lesznek a legjobb barátaink és egyedüli reményünk a túlélésre, ha le akarunk számolni a vérszomjas lázadókkal és az eldritch förtelmekkel.
-
Hogy jobban élvezhessük a tombolást, ami következik, prioritásként a véresség és a környezet reakcióképessége kerül előtérbe; szinte bármit összetörhetünk, belerúghatunk az olajos hordókba, majd csapdaként meg is gyújthatjuk azokat, vagy egyszerűen az ellenségekre zúdíthatjuk és nézhetjük, ahogy csapdákat aktiválnak. Miért nyitnánk ajtót, ha be is törhetjük?! Az állandó vérzés és roncsok segítenek elmerülni a világban, miközben az utat vágva, tépve és robbantva araszolunk a győzelem felé.