A 3D-s kalandjáték fotorealisztikus vizuális stílusban az 1950-es évekbe, a hidegháború kezdetére repít vissza, amikor a vasfüggöny mindkét oldalán titkos tudományos kísérleteket végeztek, amelyek a félelem és a különböző fóbiák emberi pszichére gyakorolt hatását vizsgálták. Ezek a valós kísérletek szolgáltak a darab alapjául.
A játék 1953-ban játszódik egy szovjet földalatti laboratóriumban, amelyet a KGB hozott létre az emberi psziché határainak és a telepátia képességének kutatására. A kutatási komplexumot elnéptelenedett, így a játékos a kutatási projektről és annak megszüntetésének okáról keres információkat, miközben folyamatosan a bezártság és a magány érzését érzi a zárt környezetben. Azonban az egész létesítményben van még legalább egy másik személy, aki figyeli a játékos minden mozdulatát, és a belső kommunikációs csatornákon keresztül jelentkezik.