A PES 2015 fő mottója: "A pálya a miénk". A Konami a játékosok maximális mozgásszabadságát jelenti a pályán. A sajtóközlemény sok más szuperlatívuszába csomagolva három olyan fő jellemzőt találunk, amelyekkel a PES 2015 túlszárnyalja az előző évit.
Az új lövési rendszer nagyobb változatosságot biztosít majd a kapu előtt, a továbbfejlesztett kapusok pedig az új mesterséges intelligenciának köszönhetően nem tűnnek majd tehetetlen bábuknak. A befejező passzrendszer egy másik jelentős fejlesztésen esik át, ami az újratervezett fizikarutinoknak is hasznára válik. A labda pedig állítólag sokkal valósághűbben fog gurulni.
A fejlesztők az egy az egy elleni szituációkban a játékosok irányítási rendszerét is átdolgozták, a védekezéshez igazításokat, a támadóknak új trükköket ígérnek, és a csapat irányításakor az egész pályát elemző AI-t is továbbfejlesztették. Az eredmény a jelenleg nem általad irányított játékosoktól természetesebb viselkedést várnak (jobb töltés, jobb visszahordás stb.). Emellett a fejlesztők több ezer valódi játékos játékstílusát ültették át a PES 2015-be. Az ő virtuális utánzataiknak ugyanezeket a tulajdonságokat kell bemutatniuk a játékban. Valami hasonló vonatkozik azonban a kiválasztott csapatokra is, amelyek játékának és a mérkőzés során a különböző helyzetekre adott reakcióiknak a valóságot kell tükrözniük.
A PES-játékok többjátékos része már régóta radikális változtatásokat követel, és a készítők állítása szerint idén ezeket láthatjuk is. Jelentős változásokat ígérnek a Master League Online-ban, valamint a kiválasztott versenyek (Anglia, Franciaország, Olaszország, Brazília, Spanyolország) játékosstatisztikáinak rendszeres heti frissítését, amelyek figyelembe veszik majd az egyes játékosok aktuális formáját vagy teljesítményét.