A Reus egy stratégiai játék, amelyben a játékos a négy lehetséges isten egyikének szerepét veszi át, és ezen keresztül irányítja a természet erőit. Az istenek óriások alakját öltik magukra, akik életet teremtenek, irányítják az időjárást vagy genetikai manipulációt végeznek. Az óriások óceánokat és hegyeket, növényeket és állatokat hozhatnak létre, árvizeket és viharokat okozhatnak. Az egyetlen dolog, amit nem tudnak irányítani, az az emberek képességei és akarata. Az embereket saját akaratuk és érzelmeik irányítják. Az istenek kötelesek fenntartani az egyensúlyt és a harmóniát a természet és az emberi cselekedetek között, hogy a természet ne kerekedjen felül az emberen, és az emberek ne pusztítsák el az őket körülvevő környezetet.
A Reus az Abbey Games első olyan nagyszabású játéka, amelyben művészien megjelenített 2D-s felülettel dolgoznak, és az isten szerepének lehetősége szinte korlátlan hatalmat ad a játékos kezébe a természet és az emberek felett. A környezet terraformálása és az emberiség tetteiért való jutalmazásának vagy büntetésének lehetősége, valamint egy összetett fejlesztőrendszer rengeteg játéklehetőséget kínál. Az élményt dinamikus hangeffektek és eredeti hangsáv fokozza.